02.10 Kurs Mindfulness-Based Cognitive Therapy

01.09.2022 17:48


Kurs Mindfulness-Based Cognitive Therapy

KIEDY: 2 października 2022 (niedziela) GODZINA: 18:30-21:00 PROWADZĄCY: Paweł Gutral WSPÓŁPROWADZĄCA : Marzena Modzelewska-Szuca KOSZT: 1200 zł Więcej informacji - kliknij czytaj więcej.

Mindfulness jest niczym innym jak świadomą obecnością, czyli uważnym kierowaniem swojej uwagi na to, czego doznaje się w danej chwili, bez wybiegania myślami w przyszłość, ani wracania do przeszłości, bez oceny tego co jest, przyjmując takie jakie jest. Jeśli więc jesteś właśnie na życiowym zakręcie, trudne emocje nie odpuszczają, a zdrowie podupada. Albo związek nie daje satysfakcji, a bycie w ciągłym biegu doprowadza Cię do spadku energii, nastroju i chęci do życia. Na domiar złego praca nie jest pasją i jesteś stale w niedoczasie zestresowany/a i zmęczony/a. Wydaje się zatem, że recepta na ogarnięcie tego całego bałaganu i okiełznanie chaosu jest relatywnie prosta.


Zapraszamy Cię na 8-tygodniowy kurs mindfulness (MBCT – Mindfulness-Based Cognitive Therapy),Jest to specjalnie stworzony program, który łączy elementy psychologicznej terapii poznawczej z praktyką medytacji uważności. Ma na celu umożliwić uczestnikom osiąganie stanu uważności, opisywanego jako rodzaj nieoceniającej uwagi, skoncentrowanej na teraźniejszości. Stan ten charakteryzuje się tym, że każdy pojawiający się w polu uwagi „obiekt”, jak np. myśl, emocja czy też odczucie somatyczne, jest jedynie zauważany i akceptowany, bez dłuższego rozmyślania nad nim. Osiągnięcie tego stanu umożliwia obserwowanie doznań płynących z umysłu i z ciała, bez automatycznego reagowania na nie, co zatrzymuje proces popadania w „spiralę” negatywnego myślenia i ruminacji. Program MBCT uczy większej świadomości własnych myśli i uczuć, nie utożsamiania się z nimi, traktowania ich raczej jako przelotnych wytworów umysłu niż jako dokładnego odzwierciedlenia rzeczywistości. Uczestnicy Programu są zachęcani, aby zakończyli walkę ze swymi myślami, uczuciami i doznaniami somatycznymi oraz przestali stosować nieefektywne strategie polegające na unikaniu ich doświadczania. Zamiast tego uczą się świadomego otwierania się w pełni na pojawiające się w umyśle doznania i pozostawania z nimi w kontakcie.

 

✅START ---> 02.10.2022 r. (niedziela)

 

✅DLA KOGO:
-Dla osób odczuwających trudne emocje i negatywne myśli,
-Dla osób przechodzących wyzywający etap w życiu,
-Dla odczuwających duże napięcia związane ze stresem,
-Dla ludzi z dolegliwościami somatycznymi, napadami lęku, kłopotami z odżywianiem, snem, lub po ciężkiej chorobie,
-Dla tych, którzy pragną odnaleźć swoje miejsce w życiu,
-Dla tych wszystkich, którzy chcą nauczyć się jak radzić sobie z trudami codziennego życia,
-I na koniec dla tych, którzy chcą być szczęśliwi i cieszyć się z każdej bieżącej chwili.

 

✅SZCZEGÓŁY KURSU:
-Czas trwania – 8 tygodni, 8 stacjonarnych spotkań po 2,5h, raz w tygodniu w niedziele 18:30-21.00, pierwsze spotkanie 02.10.2022
-Jeden cały dzień uważności 7h (sobota 19.11.22 do ustalenia),
-Niezbędna rozmowa wstępna kwalifikująca na kurs,
-Możliwość konsultacji z nauczycielem telefonicznie, mailowo, lub osobiście,
-Regularna praktyka własna (praca domowa) pomiędzy spotkaniami około 1h dziennie, korzystając ze skryptu i z udostępnionych nagrań,
-Kameralne grupy max 12 osób, w wyjątkowych przypadkach istnieje opcja uczestnictwa hybrydowego (część spotkań online).

 

✅KORZYŚCI:
- wyciszysz chaos myślowy,
- zyskasz balans emocjonalny,
- poczujesz własną sprawczość,
- nauczysz się skupiania uwagi i konstruktywnego podchodzenia do pojawiających się wyzwań,
- zyskasz dostęp do postawy cechującej się bezstronnością, spokojem i wewnętrzną stabilnością,
- wyrobisz w sobie postawę akceptacji i nieosądzania,
- nauczysz się technik „osadzania” się w chwili bieżącej, bez kompulsywnej potrzeby rozpamiętywania przeszłości i uciekania w przyszłość,
- nabędziesz umiejętności świadomego relaksowania się i obniżania objawów psychosomatycznych spowodowanych stresem,
- poznasz doświadczalnie nowe, niestosowane do tej pory, sposoby reagowania na obniżony nastrój i negatywne myślenie,
- dowiesz się jak można zastępować automatyczne reakcje świadomymi wyborami,
- będziesz w stanie stosować praktyki uważności w codziennym życiu,
- możliwe, że będzie to wielki krok do przodu dla osób z zaburzeniami lękowymi, odżywiania, snu.

 

✅PROWADZĄCY - Paweł Gutral (Akademia Redukcji Stresu)

Ma za sobą ponad 20-letnią praktykę medytacyjną i pracy z ciałem. Począwszy od buddyzmu Mahajany, przez Zen koreański i japoński, oraz japońską tradycję Byakko Shinko Kai oświeconego mistrza Goi Sensei, dalej przez Vipassanę wg Goinki oraz w tradycji tajlandzkiego klasztoru Wat Po Tam Wua. Ukończył kurs nauczycielski Terapii Poznawczej Opartej Na Uważności MBCT Mindfulness-Based Cognitive Therapy w Oxford Mindfulness Centre przy współpracy z Fundacją Rozwoju Mindfulness.

WSPÓŁPROWADZĄCA - Marzena Modzelewska-Szuca

Nauczycielka MBCT (Mindfulness-Based Cognitive Therapy) w procesie certyfikacji w Oxford Mindfulness Centre. Swój 8-tygodniowy trening MBSR ukończyła pod kierunkiem Ewy Kaian-Kochanowskiej. Jej najważniejszym odkryciem w trakcie wdrażania w życie metod uważności jest życzliwa AKCEPTACJA. Uważność i obecność, które praktykuję regularnie od wielu lat, pozwalają jej na zachowanie dobrej relacji ze sobą, jak i światem zewnętrznym. Uważność, umożliwia jej również wychodzenie ze strefy komfortu, mimo, że jest to trudne i czasami bolesne. Marzena lubi słońce, wodę, podróże oraz inspirujące rozmowy o wszystkim. Łamigłówki, układanie puzzli i psychologia są jej pasją. Kocha ciszę i zwierzęta. Jest członkiem zarządu Fundacji Rozwoju Mindfulness oraz członkiwm zespołu Kliniki Stresu. Menadżerka w branży morskiej, z 25-letnim doświadczeniem w zarządzaniu projektami, dbaniu o dobre relacje biznesowe, organizacji szkoleń, konferencji i targów.

 

✅KOSZT - 1200 zł/ 9 spotkań

Opłatę za kurs należy dokonać do 25 września na miejscu kartą/gotówką lub przelewem.


Numer konta bankowego:
62 1050 1764 1000 0092 0606 8828 . W tytule przelewu prosimy wpisać: KURS MINDFULNESS - Imię i Nazwisko uczestnika.
W celu otrzymania faktury VAT, prosimy o kontakt mailowy/telefoniczny przed dokonaniem przelewu.


Zapisy w recepcji JOGA PARK, mailowo: kontakt@studiojogapark.pl lub pod numerem tel: 583445674.


Zapraszamy!


Wstecz